Говоримо про роботу, ділимося порадами
  • Головна
  • Мобільні робочі середовища повторюють помилки інтранетів

Мобільні робочі середовища повторюють помилки інтранетів



Три роки тому на мобільні робочі середовища покладалися великі надії. Сьогодні очевидно, що великі компанії так і не просунулися в цьому питанні. Однак помітна частина невдач безпосередньо пов’язана з помилками, які вперше проявилися ще в управлінні інтранет.

В 2012 році інтранет-команди компаній зі списку Fortune 100 відмінно передбачали основні труднощі в побудові корпоративних мобільних середовищ. У них був чіткий план дій.

У 2012 році iPhone якраз відзначив своє п’ятиріччя, Blackberry остаточно перетворився на об’єкт для глузувань, а індустрія Digital Workplace передчувала стрімке зростання використання мобільних телефонів і планшетних комп’ютерів в корпоративному секторі. Минуло три роки, а реальний зліт так і не відбувся.

Причин тому чимало, але можна виділити чотири проблеми, які в точності копіюють ключові фактори, які гальмували розвиток корпоративних соцмереж. Пройшли роки, змінилася концепція, а помилки залишилися тими ж.

1. Відсутність цільової програми та конкретного власника
У великих організаціях відповідальність за корпоративний портал або соцмережу може регулярно перекидатися з однієї команди на іншу. Як варіант, різні підрозділи можуть відповідати за різні функції інтранета або за окремі підсайти. Все це без централізованого менеджменту та координації.

При спробі перейти до більш глобального формату Digital Workplace проблеми посилюються. Модель підтримки інтранета, без єдиного центру управління і чітко прописаних повноважень, елементарно не відповідає вимогам щодо розвитку корпоративних мереж і Digital Workplace.

На ті ж граблі наступає зараз і корпоративна мобільність. Ефективне управління мобільними додатками і сервісами вимагає продуманого централізованого управління. У великих компаніях проект мобільної робочої середовища повинен функціонувати паралельно з потужним інтранет-проектом або ж вони повинні управлятися спільно.

На жаль, велика частина організацій все ще не розуміє, хто повинен вести проект корпоративної мобільності. У підсумку кермо влади дістається IT-відділу за принципом «а хто ж ще?». У цьому варіанті IT-служба реалізує власні проекти або виконує приватні запити окремих підрозділів, які потребують мобільних інструментів. Буває, що у кожного великого підрозділу є персональний IT-відділ з власною програмою розробки мобільних застосунків.

І тут ми переходимо до другої поширеної помилки.

2. Вся відповідальність за програму корпоративної мобільності звалюється на службу IT
IT-відділи бувають двох типів: перші обслуговують та надають технічну підтримку робочих інструментів, другі — бачать свою роль у підборі інноваційних технологічних рішень під конкретні потреби бізнесу.

Переважна більшість IT-департаментів компаній відносяться до першого типу. Вони не в змозі грати роль стратегічного бізнес-партнера компанії. Вони займаються зниженням витрат і ризиків, забезпеченням безпеки та працездатності систем — і все.

Тип номер два — птах украй рідкісний. Саме такі команди приносять реальну користь компанії в стратегічній перспективі.

Історично склалося, що IT-департаменти, які володіють інтранетом, концентруються на технологічній стороні. Надають користувачам необхідні базові інструменти, але при цьому мало або майже не займаються інтерфейсами, структуруванням інформації, контентом і прямим управлінням корпоративною мережею.

У той же час дослідження Digital Workplace Group показують, що успішні інтранет-проекти будуються на продуманому і ефективному менеджменті змін.

У великих компаніях, як правило, немає сенсу віддавати ведення проекту корпоративної мобільності відділу внутрішніх комунікацій, HR або департаменту управління знаннями, тому за замовчуванням всі права передаються IT-службі.

У підсумку IT-відділ управляє мобільним робочим середовищем обмежено, з технологічної точки зору. Не приділяючи уваги управлінню змінами і зручності користувачів.
Звідси виникає третя проблема.

3. Недолік можливостей для опрацювання UX
Дуже часто на питання про опрацювання UX й користувальницькому тестуванні проекту IT-служба відповідає так: «Звичайно, ми вже провели користувальницьке приймальне тестування».

IT-команди великих компаній вважають, що для залучення користувачів досить налаштувати і запустити систему. Однак користувальницьке тестування не має ніякого відношення до дизайну і дозволяє виявити тільки технічні помилки при використанні певних функцій.

Серед IT-команд поширена думка, що за дизайн системи повинні відповідати технічні фахівці, і досить просто запросити користувачів для тестування в кінці циклу розробки.

Можливо, це перебільшення, але судячи з усього, IT-служби великих організацій в більшості своїй не мають уявлення про UX-дизайн. Рівно як і інші команди, які традиційно управляли інтранетами. (відділи внутрішніх комунікацій, HR і т.д.).

За останні кілька років значимість UX виросла багаторазово, проте досі корпоративним робочим середовищам відчайдушно не вистачає UX-дизайну.

І звідси ми переходимо до останньої проблеми.

4. Недолік уваги до потреб співробітників на першій лінії
Що зробили великі компанії, коли на ринок вийшов перший iPad? Оперативно забезпечили планшетними пристроями топ-менеджмент. Планшетники стали дорогими іграшками для керівництва — для читання пошти і перегляду презентацій. В аеропорту простіше і швидше скористатися планшетником, ніж діставати ноутбук.

Дослідження Digital Workplace Group демонструють абсолютно очікуваний результат: співробітникам першої лінії корпоративна мобільність приносить набагато більше користі, ніж іншим категоріям працівників. Проблема в іншому: без користувальницьких опитувань і прямого спостереження за роботою співробітників мобільні сервіси і застосунки не будуть достатньо ефективними. Взаємодія з кінцевими користувачами необхідна для створення простих і зрозумілих у застосуванні сервісів, здатних добре справлятися з рішенням повсякденних завдань.

На жаль, при розробці мобільного робочого середовища інтереси співробітників першої лінії відходять навіть не на другий план, а кудись ще далі. Історія не нова, те ж саме відбувалося і з інтранетом.

Що робити з корпоративною мобільністю?
Труднощів у цій сфері вистачає, але успішні проекти є і нові з’являються із завидною регулярністю.

Кожна з перерахованих вище проблем може бути вирішена зусиллями керівництва компанії, на стратегічному рівні. Ось як це робиться:

  • Підберіть власника для проекту мобільного робочого середовища, знайдіть проекту «дім». Сформуйте команду з осіб, які приймають рішення, вони повинні володіти хорошими навичками по залученню, управлінню і менеджменту змін.
  • Забезпечте роботу IT-служби на стратегічному рівні. IT-команда повинна тісно взаємодіяти з бізнес-підрозділами та добре знати їхні потреби.
  • Розвивайте компетенції по UX-дизайну всередині компанії і застосовуйте їх у всіх Digital Workplace проектах.
  • Проводьте внутрішні опитування і дослідження, ви повинні мати чітке уявлення про потреби і проблеми співробітників першої лінії.
Ці рекомендації актуальні для мобільних робочих середовищ, інтранет-проектів і впровадження нових функцій Digital Workplace.

Ті, хто не пам’ятають уроків минулого, змушені повторювати його помилки. Немає сенсу копіювати невдалі рішення з історії інтранету. На новому етапі розвитку робочих середовищ варто максимально використовувати позитивний досвід, отриманий при побудові корпоративних інформаційних мереж.

Джерело: http://www.cmswire.com/mobile-enterprise/4-ways-enterprise-mobile-repeats-intranet-mistakes/

Комментарии

Ми пишемо про: